Monday, July 1, 2013

Jemu

Memang aku sudah jemu.
Putaran hidup sudah tidak rasa happening
Kitaran masa jadi terlalu melesukan
Dunia jadi sempit
dan manusia sekeliling bagai jadi musuh kuat.

Sungguh aku sudah jemu dengan segala apa yang ada denganku
Aku jemu mengirai masa, mencari kasih yang telah hilang entah kemana
Aku jemu mengitari rasa, bila aku tahu sayangnya sedikit demi sedikit jadi pudar

Kalaulah aku sudah tidak punya percaya pada yang diatas
sudah pasti sudah ku tulis suicidal note bodoh yang bakal dikeji
untung, aku masih kasihkan diriku lebih dari nilai murah suicidal note itu

tangis, remuk, rendam, resah, gelisah, serabut, kusut
semua sudah kurasa, ku tahu dan ku arif sakitnya bagaimana

Kali ini,
Aku letakkan diri ku serendah mungkin
biarlah apa orang kata
Aku sudah tidak gusar, peduli pun tidak

Aku serahkan semua urusan hidupku kepada Dia yang satu
Biar Dia lah satu-satunya yang mengambil semua urusan itu
mengurusiku sebagaimana layaknya Dia.

aku berserah.....

No comments: