Tuesday, October 10, 2017

Tinggal Apa Lagi?

Aku minta biarlah aku berpaling dari menjadi raksa antara kamu.Biar tidak bisa tapi aku terpaksa. Kadang-kadang aku rasa dunia memang tidak adil. Tuhan memang sentiasa menguji tapi kenapa ujian yang diberi semua berat untuk dipikul?

Kata mereka, bersabar lah. Tapi setelah sekian lama sabar jadi semakin lali. ia jadi rapuh dan sedang mula mendebu.

Kata kebanyakan, Tuhan tidak akan menguji diluar kemampuan seseorang. Tapi kenapa ia jadi semakin parah buat jiwa terus patah-patah?

Aku sudah tidak mampu melihat jalan luas terbentang. Aku telah berjalan pada denai penuh duri. Aku sudah lama lupa akan bunyi nyanyian alam yang merdu dan menenangkan.

Yang ada hanya gurindam jiwa berlagu lirih. Yang ada hanya gubahan lirik yang berlagu merintih. Setiap kali

Entah apa lagi yang tinggal untuk aku meniti?



No comments: