Saturday, April 21, 2012

Kadang-kadang kita tidak sedar

Hari tu aku rasa hati sangat kosong, jiwa rasa terlalu 'fragile'. Kalau saat itu ada orang cantas aku memang aku akan jatuh, bukan setakat jatuh terduduk tapi mungkin sampai jatuh terlentang, dan mungkin tidak akan bangun-bangun lagi.

Dalam keadaan begitu, menangis bukan lagi satu kemestian kerana bila kita dalam keadaan paling 'down' pada diri sendiri, kita sebenarnya tidak mampu untuk menangis, yang menangis dan meraung adalah dalam jiwa, tempat yang mana tiada siapa yang boleh nampak, tiada siapa boleh mengerti dan tiada siapa boleh selami.

lalu aku dengan rendah diri mengadu dan merintih padaNYA, meminta penuh tulus.- memohon agar dipertemukan jawaban- mungkin bukan jawaban sebenar tetapi lebih kepada penyelesaian untuk menamatkan satu ikatan, mahuku cuma satu, kalau itu adalah yang terbaik maka aku redha.

Aku tidak berbuat apa-apa selepas itu,langsung tidak berusaha untuk menjernihkan suasana yang kabut kerana hatiku ketika itu redha, pasrah dan rela. Tapi, tiba-tiba dalam bertarung melawan semua perasaan 'down' itu tanpa dipinta, tanpa di duga ada kemaafan yang dihulur, mengakui ke khilafan diri-sendiri lalu memohon untuk dimengertikan. aku terkedu, tidak terkata apa.

Ya, selalunya kita tidak sedar, Tuhan itu sentiasa ada perancangan untuk setiap manusia, malah punya jawaban untuk setiap titik persoalan. Detik hati berkata : mungkin masanya belum tiba kerana masih ada tujuan dan matlamat lain dalam hidup walau bukan untuk aku tapi mungkin untuk kami berdua.

p/s : till then

2 comments:

emy|farid said...

:)
love diz. be strong

BOBOayeeN said...

aku percaya..tuhan punya perancangan yg tdk akan terduga oleh kita..amen..hope evything will be fine