Monday, August 26, 2013

change

Aku teringin benar supaya punya hidup yang aman-damai, memang ada yang akan kata mesti ada hiccups, akan ada up's & down's itu aku maklum, yang ianya adalah lumrah kehidupan,lumrah perjalanan dunia.

Aku bukan mahu benda mahal pun, tak banyak mana pun,  aku cuma teringin bila ada ombak badai melanda hidup aku, aku mampu tenang dan rilek macam takde apa masalah, bila taufan ribut bertiup, aku mampu terima, bersabar dan kemudian bertahan sampai jadi elok semula, aku mahu bila ada tikam-lidah sampai jerit-pekik aku mampu diam dan tidak bercakap dengan perkataan-perkataan yang kurang ajar yang mana bertujuan untuk menyakitkan hati sesama, aku mahu bila aku emosional dan terluka yang teramat, aku mampu untuk menjadi rasional kembali agar tidak terbuat keputusan melulu.

Pendek kata aku mahu agar semua perihal 'dugaan' dan 'cabaran' aku mampu menjadi yang sepatutnya seorang manusia rasional itu perlu jadi. Aku sebolehnya mahu agar aku mampu untuk bersabar pada semua keadaan samada susah atau senang, dikala sedih mahupun gembira.

Bukan tak boleh buat, semua orang cakap benda sama tapi sejauh mana aku mampu beri komitmen untuk mengubah, itu yang belum tentu semua orang mampu buat, begitulah juga aku, walau banyak mana pun aku vows yang aku nak berubah, aku nak keadaan dalam hidup aku tenang, ama dan damai tapi selagi aku tak mampu istiqamah pada niat, kehendak dan kemahuan aku tu, memang sah hidup aku tak akan berubah sampai bila-bila selamanya.

Oklah, aku harap ini misi aku lepas ramadan sempena syawal 2013 (tahun islam aku tak tahu, terus terang cakap!) dan aku juga berharap agar misi aku ni berjaya di-accomplish segera, untuk keharmonian hidup aku di masa hadapan. Sungguh aku bernar-benar berharap, Amin.




1 comment:

emy|farid said...

insyAllah......
tapi kalau emy kan selalunya hati ni garu2 nak ngumpat. tapi jenis terpekik gaduh2 memang tak pernah buat.
jom hijrah ramai2