Wednesday, September 11, 2013

Aku kena - Aku terasa!

semalam tengahari, masa lunch, tak pernah-pernah, tiba-tiba aku kena sound dengan bos. Gila eh!

Gini ceritanya, aku selalu kalau time lunch, cukup time terus pegi cafe tapau makan naik atas duduk kat meja dan makan depan pc, biasanya waktu rehat kalau bukan baca buku, layan FB, aku layan youtube, dengar ceramah dan dua tiga hari kebelakangan ni aku baru start tengok movie online.

Semalam, kawan-kawan aku ada yang puasa ganti dan ada yang cuti ganti, so aku makan sorang-sorang yang mana aku tak pernah kisah pun, tapi sebab nak rasa meriah-meriah (tiba-tiba) aku pegilah join satu grup lagi kat ofis tu makan, nasi dan gulai aku punya sendiri la lepas tu cedok la sikit-sikit mereka punya.

Bila agak-agak dah cukup pukul dua, aku pun bangun dan kutip-kutiplah benda-benda yang aku patut basuh sekali pegi singki rakan-rakan aku yang geng makan tadi pun tengah nak membasuh, so disebabkan sinki cuma satu aku tunggu turn terpaksalah duduk balik kat tempat makan tu, sambil-sambil cedok saki-baki lauk yang tinggal.

Jam 2.15 aku dengan rasa confident yang rakan-rakan aku dah siap membasuh aku pun pergilah ke sinki, sambil lalu tu ada sorang bos bahagian (bukan cawangan aku) lalu sambil kata "aii...lamanya meeting, sampai setengah jam yee...". Aku sambil tu terkebil-kebil, dah la stail tegur macam orang tak berapa habis sekolah, dengan tak tengok mukanya. Maka terasalah aku, nak kata aku hari-hari duduk berkumpul, gelak-gelak, bising-bising, borak-borak ramai-ramai tu sangatlah jarang, jangan kata sebulan  mungkin setahun 2 kali adalah. Boleh pula macam tu cara mek ni menegur.

Aku tak kata aku betul, memang lah aku salah sebab lewat 15 minit waktu kerja tapi aku tak pernah kira yang masa rehat aku kalau ada orang call aku jawab dan buat kerja bila perlu, itu takde pula nampak. Aku rasa kalau dah gatal hati sangatlah nak menegur (maklumlah!!sebab dia tu BOSS!!!) apa lah salahnya dia kejar ke pantri dan tegur cara elok kan? sambil-sambil aku membasuh pinggan, sudu, gelas tu sambil-sambil kau tegur. Boleh je kan kalau nak?

Tak apa lah, dia boss dia ambil hak dia, aku tak puas hati hal aku, tapi aku harap dia mampu twist sikit cara menegur dia tu biarlah sama tahap-levelnya dengan ilmu, pangkat dan imej orangnya. takde lah aku pandang kau dengan hati separuh sebal lepas ni kan. Aku mengaku, hilang sikit dah respect aku pada kau...memang kau tak kisah pun. Hahaha....


No comments: