Thursday, September 5, 2013

hilang taring

Akhir-akhir ini saya seperti kehilangan sebab untuk terus menulis, saya punya macam-macam hal bercampur-aduk, hiruk-piruk dalam kepala tapi oleh kerana saya tidak punya intuisi halus dalam diri maka saya terhenti dan biar kata-kata "bisu' dari perasaan kecil saya 'terdiam'.

Selalunya ia akan buat saya jadi macam orang tidak waras, bercakap sendiri dan berfikir lepas-laku, tapi oleh kerana semua itu hanya bergolak dalam jiwa dan kepala, maka tiada siapa yang tahu. Tidak juga peka.

Sedang nak menulis entry sepotong ni pun, entah berapa kali edit, berapa minggu peram, padahal entry cikai je pun, tak payah nak fikir dalam-dalam. Mungkin sebab situasi hidup sekarang buatkan keadaan jadi begitu.

Apapun, meminta dan berdoa yang terbaik untuk masa hadapan adalah harapan, hilang atau belum taringnya biar hanya pada tulisan tapi tidak pada perasaan. Dan apa yang ada pada perasaan itu biarlah terus disitu, lunaklah ia dan kemudian mendingin untuk aku jadi kebal pada semua keadaan.






1 comment:

kay masingan said...

saya juga begitu..minat menulis atau berkarya tiba2 terbang..