Friday, November 29, 2013

Luahan untuk esok

Esok hari cuti, hari untuk aku duduk bergomol dengan anak-anak.
Hari nak chek itu-ini, kemas mana-mana yang patut
Masak apa yang mampu dan macam-macam lagi.

Tapi, entah kenapa aku macam risau je mengadap esok.
Rasa hati tak sedap, macam ada yang tak kena.
Belum pun habis ofis hour aku dah mula rasa berat hati nak balik rumah.

Janganlah ada apa-apa jadi dalam rumah esok,
Samada pada aku mahupun anak-anak yang bertiga itu.

Kejap lagi nak doa panjang-panjang & banyak-banyak
Aku nak minta supaya keadaan jadi biasa je. normal je.
Tak payah lah nak jadi benda pelik-pelik
Apalagi kalau nak perang-perang.
Lalu sakit hati dan kemudian menangis sampai subuh.

Dah lah. Cukup lah.

Aku dah letih dah dengan itu semua, terlalu letih sampai aku tak larat pun nak buka mulut untuk buat provokasi.

Biarlah.

Yang penting zohor/asar ni aku nak berdoa, minta segala-galanya pada Tuhan.

#Hati tak tenang sungguh :(

No comments: