Tuesday, December 3, 2013

Mengalah

Pernah tak kau bangun pagi dan terus rasa bahawa, today will treat me bad as yesterday?
Pernah tak kau celik awal pagi dan terus berharap i hope that i was gone last night?
atau, bangun pagi dengan air mata masih basah di mata dan kemudian keliru. Eh, semalam aku tidur ke aku nangis?
atau, buka mata diawal pagi terus rasa nak pejam mata balik, biarlah aku tidur sampai seratus tahun baru terjaga balik, boleh?

Ada hari yang kita dah buat sehabis baik untuk elak konflik tapi ia tetap jadi juga malah lagi teruk!
Ada ketika yang kita sudah keletihan sampai dah tak terkata apa dah, sampaikan nak tarik nafas sendiri pun tak larat.

tak apalah, aku rasa aku dah tak mampu menari rentak kau dah biarlah kali ini aku mengalah.



1 comment:

QASEEH HATIKU QASEEH said...

mengalah utk kebaikan adalah seribu kali lebih baik drpd kita beroleh kemenangan tp dgn cara yg salah..dan menyakiti hati org lain..sabar la sekuat-kuatnya..semua nya akan berlalu juga..