Friday, October 31, 2014

Niat dan Hijrah

Aku sedang berkira-kira, bukan aku seorang sahaja sebenarnya tapi lebih tepat, keluarga aku.
Sekarang ini masih dalam tempoh bila dan bagaimana?
Takut, Teruja, Seram, Ngeri, Suka, Gembira, Nekad, Tekad - semua rasa itu berkumpul menjadi satu.
"is this for real?"

Entahlah, aku sendiri pun tak habis berkira-kira lagi, tak habis fikir akan keadaan sebelum dan sesudah, tidak habis mati membayangkan nanti akan memijak tanah yang sudah tidak ada bau kampung, mungkin juga akan bertarung dengan peritnya dingin debu-debu putih yang menjamah sekerat musim.

Tiada harapan aku paling besar setakat ini selain dari meminta di permudahkan segalanya selain diterangi olehNya jalan mencari kehidupan baru (mungkin) di bumi asing (jika diizinkan olehNya).


p/s : Niat & Hijrah, Amin.



No comments: