Saturday, November 12, 2011

tarikh keramat...

Semalam ialah hari jumaat bertarikh 11.11.11 dan kerana semalam ialah 11.11.11, ramai sangat event yang dipilih oleh manusia untuk melakukan sesuatu dari kisah membina rumahtangga hinggalah kisah melahirkan anak, semuanya mahu 'mencipta' sesuatu hanya kerana nombor 11.11.11.

Semalam juga aku wish birthday satu-satunya adik lelaki aku di dunia dalam blog, kerana dia memang dilahirkan pada 11.Nov lebih kurang dua puluh lebih tahun yang lalu.

Ironinya, setiap tahun seingat aku sejak aku pandai 'me-wish' birthday, dari sekolah rendah atas, sampai ke sekolah menengah, sampai time aku belajar, sampai grade, sampai kerja, sampai kahwin dan sampai beranak-pinak, aku memang tidak pernah missed untuk ucap selama hari jadi pada dia tidak kira apa cara sekalipun, SMS, MMS, Lisan, Ketuk kepala dia sebelum cakap Happy Birthday, atau kecoh-kecoh dengan adik beradik lain dia birthday hari tu,buat dia 'panas' dulu sebelum wish happy birthday, wish di FB wall ataupun wish dalam blog macam semalam.

Mungkin pada manusia lain menunggu tarikh 11.11.11 untuk 'mengadakan' sesuatu bagi menjadikan 'sesuatu' itu kelihatan begitu bermakna tapi pada aku, menunggu akan tibanya 11.11.11 adalah sama seperti aku menunggu tarikh 11.11 ditahun-tahun sebelumnya malahan di tahun-tahun akan datang sekalipun, kerana bagi aku 11.11 ialah tarikh dan hari yang perlu aku ingat sebagai salah satu cara untuk aku menunjukkan akan betapa aku menghargai dan menyayangi satu-satunya adik aku ini.

tidak kiralah berapa tahun akan datang sekalipun selagi aku masih bernafas, aku pasti akan tetap melakukan perkara sama - wish birthday- untuk satu-satunya adik aku didunia, walaupun jika dia tidak dilahirkan secara kebetulan pada sebelas November.  

Walaupun sebenarnya :


dia telah meminta aku buat birthday wishes post untuk dia [as per SMSed], dan kemudian dia dengan bangganya comment bawah entry itu. :)



Tapi, apa sebenarnya yang dia tidak tahu ialah, posting ini sebenarnya aku telah buat dan scheduled kan dari awal tahun lagi, tapi tak ingat nak print screen, cuma aku masukkan gambar baru ambik dari FB dia, sebab sebelum ni aku taruh gambar lain. Love You too bro...!!

3 comments:

emy|farid said...

haha bijak!
hepy bday adik nye

Elih Japahar said...

Request :) haha...anyway, hapi belated day untuk adik Dida..

Aki said...

Ha ha ha.. bila ada pemeli tau yang ada blogger dalam pemeli,merasa juga tumpang sekaki.. ho ho ho.. ^_^.v.. Bah,adik Sis Dida,hari.. eh salah.. Happy Birthday.. Jumpa sana keningau,sana tangga hijau.. eh salah.. saja mo kasi ngam rima ba tu.. :-p