Thursday, April 26, 2012

kian hampir

Mula-mula dulu, lepas je akad nikah aku terus bisik kat laki aku yang aku tidak bersedia untuk mengandung dalam masa terdekat - dia angguk.  First night sebelum aksi gomol, aku sekali lagi ingatkan dia,aku belum bersedia nak dapat anak - lagilah laju dia angguk, dipendekkan cerita empat hari lepas nikah aku dan dia terpaksa duduk jauh, aku balik sabah dan dia masih di kl, setiap dua bulan sekali dia datang jumpa aku - mungkin sebab itu hati aku 'lembut' - dan kemudian Allah bagi kami rezeki selepas itu - Ashjadhaniel. Alhamdulillah.

Kerana trauma sakit bersalin, sekali lagi aku berkalih - kalaulah aku ditakdirkan punya seorang zuriat saja, aku redha, tapi sekali lagi, Tuhan maha kaya - dan kemudian kami diberikan lagi rezeki selepas itu - Ashrafael. Syukur.

Sekali lagi, kerana trauma dan insisi yang agak besar kali ini aku nekad - biarlah, kalau takdir aku punya mereka berdua ini, aku redha sepenuh hati.

Tapi, Tuhan itu maha berkuasa, sekali lagi - tanpa dirancang dan tanpa dijangka-kali ini, aku sedang melalui fasa keibuan untuk kali yang ketiga yang setakat ini aku masih berteka-teki tentang adam kah atau hawa kah dia? - kali ini dalam pada berbelah-bagi - aku terima dengan hati terbuka walaupun hidup jadi semakin kalut dan kelam-kabut. Aku cuma tidak sabar untuk melalui rutin itu untuk kali yang ketiga - sakit dan seriau sudah pasti, moga terus dikuatkan semangat dan ditabahkan hati untuk semua perjalanan akan datang yang kian hampir.Amin.

1 comment:

R.A.S said...

Hahah...I can relate to you. Masa mula2 I kahwin dulu, I didn't want to have any kids..at all..for the rest of my life! Then I got pregnant with my boy because my hubby badly wanted a child..that was it..I am down woth three after 12 years of marriage and I plan to have one more..Kids..they always turn our lives the other way around kan..
All the best to you on your coming delivery.