Wednesday, April 25, 2012

#occupy dataran

Sudah hampir dua minggu dataran penuh dengan para demonstran, majoritinya muda-muda lagi, kadang-kadang bila saya lalu depan mereka yang berkumpul ramai-ramai tiap petang, mereka menyapa mesra - tersenyum dan tidak menganggu cuma adakala mereka menjerit sama bila ada motorist-motorist yang lalu dan menjerit-jerit kearah mereka.

Apapun, mereka berdiri atas perjuangan mereka dan saya selaku pejalan kaki yang lalu disitu setiap pagi-petang hanya mampu memandang para demonstran dan para pak bandaraya yang masing-masing berkumpul berasingan. no komen.

cuma, para demonstran mahupun pak bandaraya telah menjadikan sesi menunggu diambil suami setiap petang saya terasa selamat dan tidak perlu bimbang, tidak seperti hari sebelum dua minggu lepas bila saya sentiasa gusar menanti berseoranagn disitu, maklumlah dataran itu tempatnya pelbagai jenis manusia dengan pelbagai karenah setiap hari.  

2 comments:

Aki said...

sekuriti?? he he he.. untung ko kan kak.. ada bodigat pree.. :D..

ummiP3 said...

yup kat situ mmg mcm2 manusia ada kat dataran tu..aku dulu sering gak kena ganngu...ngan makhluk kasar bukan halus..hee..