Sunday, November 11, 2012

reminder untuk aku


Kisah cinta selalu buat kita alpa, berfikir bahawa cinta itu adalah segalanya dalam kehidupan, kita seringkali lupa bahawa akan ada sentiasa perkara luar jangka yang datang mencelah, mungkin ujian dari Tuhan dan mungkin juga ujian kepada perasaan dan kesetiaan. Kadang-kadang apa yang berlaku amatlah diluar jangkaan sungguh jauh tersasar dari apa yang dibayangkan selama ini.

Itu lumrah, kerana hati manusia tidak pernah adanya tetap, sentiasa goyah dan tidak keruan. Jadi janganlah terlalu angkuh bila bercerita soal hati dan jangan juga terlalu yakin bahawa bahagia yang kita kecapi sekarang ini akan kekal sampai bila-bila, mungkin hari ini kehidupan kita benar-benar bahagia umpama syurgawi tapi tiada siapa mampu menjangka apa bakal terjadi esok hari, prinsip kehidupan itu macam roda,ada turun dan ada naik, sekejap diatas kemudian sekejap lagi di bawah. Itu kuasa takdir.

Terima hakikat bahawa manusia itu boleh berubah, mampu berubah dan akan berubah-tidak banyak pun mesti akan ada sikit yang berubah. Jadi janganlah tegar sangat bercakap perihal bahagia sana-sini, percayalah selagi belum kena, kita tidak akan rasa, esok kena ke kita baru faham rasa itu macamana.

jadi daripada mahu menunjuk-nunjuk lebih baik kita bersyukur dengan apa yang kita ada setakat ini dan moga-moga apa yang indah itu akan berkekalan sampai mati. InshaAllah.






1 comment:

beaty said...

manusia sentiasa berubah bah kan did. kalau manusia inda berubah aman ni dunia o kan