Friday, November 14, 2014

Ceramah

Satu perangai aku kalau aku dengar ceramah dalam youtube ialah aku akan ulang-ulang benda tu sampai aku rasa lekat dalam kepala, walaupun hakikatnya tidak akan begitu.

Aku selalu sangat berharap agar aku punya satu cip khas yang boleh rekod semua isi ceramah tu sebutir-sebutir.

Sebab, bila dengar ceramah yang sangat bagus. Selalunya berkaitan hidup, motivasi untuk terus hidup, hidup untuk mencari Tuhan dan juga ketenangan diri serta perjuangan untuk meneruskan kehidupan. Saat itu aku dapat rasa yang semangat aku naik, kekuatan diri itu datang tanpa dipaksa-paksa. Oleh kerana motivasi hidup yang datang berkobar-kobar tiba-tiba boleh hilang tiba-tiba juga dan kemudian buat aku down balik, maka aku perlukan semangat itu balik secepat mungkin sebab itu aku kena dengar benda baik berkali-kali.

Nak cari ceramah yang bagus-bagus kalau dah like dalam youtube tu senang, masalahnya nak dengar balik tu tidaklah semudah mula-mula tadi apalagi bila kuota internet habis!!!!!

No comments: