Monday, November 17, 2014

Kesayangan ku

Kesayanganku,

Jika semalam ada gelak tawa mengiringi hari minggu kita
Aku mengharap pagi ini akan ada rasa sama yang masih bersisa
Kalau mungkin semalam aku sedikit menyulam kontra
Aku meminta agar petang nanti masih tertinggal sedikit rasa mesra menyapa

Kesayanganku,

Jika selama ini salju antara kita kerana aku, maafkanlah
Jika ketika ini dingin yang membeku itu sebab diriku, ku mohon berilah masa kepadaku

Mungkin,

aku memang telah tersilap cara
atau aku telah tersilap jangka
Kerna itu, aku minta kamu bertahanlah disisiku
Bantulah aku ketika aku tersasar jalan
dan genggamlah aku sekuat mungkin bila aku semakin jauh dihanyut ombak amarah.

Atau,

Jika memang kamu yang tersasar selama ini
berilah aku ruang
aku mungkin tetap bisa bersabar lalu melupakan semua khilaf dan mampu untuk terus mengasihi tanpa mengungkit sampai bila-bila

Betapa aku berharap agar ada ruang waktu untuk menyusun cerita biar lengkap dan sempurna tidak bercela nanti.


Kesayanganku.

No comments: