Thursday, January 8, 2015

Hye, 2015

Baru beberapa hari.

Tiada apa cerita nak dikisahkan sangat pun, cuma hidup bekerja dan suasana bekerja itu rasa sangat menghimpit. Tak seronok langsung.

Tahun lepas aku dah plan satu-satu hidup aku tapi nampaknya awal-awal lagi semua plan itu satu satu lari dari tajuk, bukan sikit-sikit tapi memang berterabur habis. Macam satu bab cerita yang kau baca tapi satupun kau tak dapat tangkap jalan cerita yang sebenar. Yang sepatutnya kau kena baca ikut kronologi bab 1 kepada bab2 kepada bab3 dan seterusnya, tapi jadi macam bab1 kepada bab7 kepada bab5 kepada bab2.  

Untuk yang itu aku akui automatik aku jadi serabut, darilah hal besar sampailah hal remeh-temeh aku kena susun balik macam susun puzzle, perca separuh lengkap yang perlu dilengkapkan. Tapi, sebab aku tak tahu nak express macamana jadi aku tulis itupun setakat yang boleh aku ekspresikan dengan tulisan.

Cuma, aku tak nak bersoal-jawab dengan Sang Murabbi, aku anggap segala keserabutan ini disebabkan oleh khilaf aku yang mungkin tak berapa nak ligat bertindak , kalaulah aku boleh beri alasan kenapa dan mengapa kronologi kejadian yang telah menjadikankan keadaan yang berterabur ini.


Saat aku menaip ini pun aku masih kabur dengan apa yang sepatutnya apa aku nak kena buat. Rasa malu pula nak mengadu dengan Yang Rabb, sebab selama ini aku tahu aku sentiasa tersasar. Tapi kalau bukan Dia, siapa lagi kan?

siapalah kita, manusia ini yang sekadar mampu merancang tapi as per said : manusia hanya merancang Tuhan yang mentakdirkan segala inci hidup

No comments: