Saturday, January 21, 2012

Mabuk!

sumber : FB

Peel orang mengandung ni ada macam-macam, ada saja yang tidak kena, kadang-kadang apa yang dia tidak berkenan itu nampak sungguh pelik tapi itulah kenyataannya, ada orang curious tanya aku, camana ek mabuk pregnant tu? sinis gila weh!

ni aku nak bagitau, kalau aku mabuk mengandung tu ialah bila 24jam-setiap minit, setiap saat, aku rasa loya, pening, nak muntah, makan -minum semua tak kena dengan tekak, tekak tu rasa pahit je, rasa letih dan nak berbaring, emm..itu in general kot, kalau nak specific, tak suka cium bau masak kari - untuk apa-apa pun jenis lauk, tak suka bau laksa, laksam ke segala bagai, tak suka bau bubur McD, tak suka bau rokok- mesti pening nak pitam, tak suka bau masak lemak, tak suka bau bedak badan, foundation muka, gincu dan pelbagai peralatan kecantikan lain, tak suka perfume badan atau bila makan makanan yang tak kena tekak, rasa nak muntah tapi tak keluar-keluar- seksa yang amat!, banyak lagi lah..

yang pasti, time mabuk mengandung, macam-macam benda pelik yang dialami, yang dulu suka boleh jadi menyampah sangat-sangat, yang dulu tak berkenan, boleh jadi suka yang amat, yang dulu pelik je kita rasa boleh jadi no problem pula, itu baru sikit belum lagi yang jenis pitam je sepanjang tempoh mabuk tu, atau yang cuma nak makan/kunyah beras, maggi time mabuk, ada juga yang tak suka bau badan laki espesially bau ketiak, ada pula yang sebelum ni nak buat 'hubungan intim' tu ala kadar je, tapi masa mengandung dialah jaguh, sampai laki punya tu kuncup keletihan pun dia gasak juga [korang ingat takde ke?]..pendek kata, macam-macam peel!

Tapi, ada juga yang langsung tak rasa apa pun time ngandung ni, dari mula sampai beranak dia rilek je, time makan-melantak apa pun tak rasa apa, bau-bauan pun dia no problem, kalau yang jenis berhias tu dia tetap akan berhias sampai masuk labour room pun mekap, aku nak sangat yang mengandung macam ni, tak rasa apa biar tengah bawa perut, kalau aku kena yang jenis macam ni, masuk labour room pun sure aku rasa rilek je, siap boleh lambai-lambai ala ratu cantik kat family, adik-beradik suma...hahaha.

Tapi itulah perempuan kan, mabuk ke, tak larat ke, sebab nak bagi zuriat untuk suami dia sanggup redah semua, yang laki pula entah kenapa, masih ada yang gatal nak buat perangai.

3 comments:

SheiLyzaCarl said...

ahah....?apa ka?

kay masingan said...

bah, semoga kuat menghadapi semuanya..:)

ummiP3 said...

aku pun dah 5 bulan lbh...masih lagi mabuk...huuu