Wednesday, November 28, 2012

Jangan fikir tiada nilai kepercayaan seseorang pada kamu


Aku kira sebagai hamba Allah yang kerdil ini adalah antara kelemahan aku yang paling besar. Aku ni jenis manusia yang kalau sudah percaya pada seseorang, aku akan letakkan 200% nilai kepercayaan aku pada dia tanpa ragu hatta, kalau dia buat palat sekalipun kalau bukan dengan aku, aku masih lagi mampu untuk yakin pada dia.

Masalahnya, aku juga ialah bangsa manusia yang bila sekali aku tak percaya pada orang tu, aku memang tidak akan percaya sampai bila-bila, cakaplah apa pun, buatlah apa pun, jadilah apa pun, kalau memang aku tak percaya, sungguh muntah darah-kencing nanah sekalipun belum tentu aku boleh buat aku percayakan dia untuk kali kedua, kerana setakat tiga dekad aku hidup memang belum pernah lagi ada siapa-siapa yang mampu buat aku percaya balik pada dia untuk kali kedua selepas buat hal.

Memang nampak keterlaluan, tapi berbaloilah dengan nilai kepercayaan yang kau sendiri khianati, nak percaya seseorang memang bukan mudah, bila orang dah letak kepercayaan 100% boleh pula kau buat hal, benda dah jadi, padan dengan muka, kau terima sajalah padahnya.

1 comment:

QASEEH HATIKU QASEEH said...

Ya..its hapen wit me d opis....nasib la kna ignore...x pndai mo mrh2...tp bila aku diam2...brmakna aku x suka...hihi