Friday, March 27, 2015

perasaan yang belum teruji

Aku seakan terbit sedikit kurang puas hati bila kenalan yang hampir dua tahun bercerai akhirnya berkahwin semula. Entah.

Aku fikir cinta dan kebahagiaan tidak ditemui semudah itu selepas beberapa siri kejatuhan yang menyakitkan. Aku kira begitulah.

Tapi, soal hati kan bukan hak siapa-siapa. Seru jodoh juga bukan kita yang pinta. Mungkin benar soal takdir dan jodoh itu kuasa Tuhan semata-mata, mungkin tersangat benar sebenarnya, tapi sedikit daripada kemungkinan kepada kebenaran itu juga adalah dari hasil usaha dan tindakan kita juga, perhaps.

Aduh.

Kalau beginilah aku kala berhadapan dengan ujian perasaan, yang kalau hilang cinta lama dan berganti cinta baru, aku harap-harap (sungguh-sungguh) Tuhan tidak uji aku dengan kehilangan cinta yang ada kat tangan aku sekarang kerana aku yakin aku tidak mungkin semudah-mudah untuk menggapai cinta baru yang menjengah mencuba nasib. 




No comments: