Sunday, May 20, 2012

rasa macam tak cukup

Hari ini ahad, kelmarin sabtu ada 2 hari hujung minggu untuk rehat tapi entah kenapa aku rasa macam tak cukup-cukup, masa tengah taip entry ni baru je lepas sidai baju tapi herannya masih ada lagi yang belum basuh, pastu dah kutip siap dah baju taska anak-anak untuk esok, baju sekolah dhani, baju laki dan baju tuan badan sendiri tapi belum lipat-masuk dalam beg (baju-baju anak)dan iron (baju laki-bini).

Tau jelah bila tengah sarat ni, dah trimester tiga dah pun, semua benda yang biasanya boleh setel setengah jam sekarang sudah jadi sejam, jalan pun kedek-kedek, kalau tidakpun hincut-hincut sebabnya celah kangkang sudah mula rasa ngilu, pas tu sakit belakang yang tidak pandai surut, duduk ke, berdiri ke, baring lentang ke, kiri ke, kanan ke, letak minyak ke, gosok-gosok ke, tetap jugak rasa sakit. Kadang-kadang rasa tertekan sebab 24/7 tidak pernahnya rasa selesa, tambah-tambah pula esok kerja, mesti kena bangun awal then petang nanti balik rumah kaki dah rasa berat sebab bengkak, maklum jelah di ofis bukannya boleh buat kerja sambil baring senang lenang. Balik-balik rumah pulak kena setel makan-minum-mandi-pakai-tidur-lasak-galak budak lelaki kecik yang dua orang tu.....

oooohhh, kalau nak kira mengeluh, semua benda boleh di komplen, nak suruh sabar, tak tahu sabar takat mana lagi dah, rasa-rasa ni pun dah memang cukup sabar dah ni, kalau ornag lain mungkin ada juga bibik ke, mak ke, adik-beradik ke, sedara-mara ke tolong tengok, yang aku? ABC sampai Z ditanggung 100% sendirian berhad. ini pun tiba-tiba teringat kain baju yang selambak belum lipat, even barang baby pun belum ada satu pun yang setel, maunya tiba-tiba anak aku lahir cepat dari due date, haru aku.

eh, dah pukul berapa dah ni, esok kena bangun awal sebelum jam 5 itupun janganlah malam ni akku susah nak lena macam malam-malam sudah, karang aku carik MC pula esok pagi gara-gara bangun lambat. daripada aku dok meroyan bagai dalam blog baik aku gi mandi pastu pejam mata rapat-rapat-paksa tidur.

Sekian, terima kasih.

2 comments:

kay masingan said...

saya yang bujang ni pun selalu rasa masa x cukup..entahlah kenapa? mungkin pengurusan masa saya ni tidak bagus kali.

jaga diri selalu Dida.

stichares said...

alolooo...ciannya...sabar ea..itu je yg kena buat takat ni..mungkin ada hikmah untuk segalanya...

selalu ingat...anak..

semoga diberi tahap kesihatan yang terbaik..

amin