Sunday, August 12, 2012

Terkilan

Malas nak tulis banyak, aku dah overdue lalu aku jadi makin runsing dan tidak senang hati, celah kangkang sudah rasa amat perit tiap kali melangkah, kerana sakit kadang-kadang dalam terkangang-kangkang tu air mata aku keluar. sabar.

Ada pula orang kata ini bukan pengalaman pertama jadi tak perlulah aku duk bercerita bagai dalam blog, alahai lah manusia, aku ada 2 anak jantan yang tengah lasak, siapa yang pernah jumpa anak sulung aku pasti tahu yang anak aku tu jenis hyperaktif, tak duduk diam. malah segala urusan anak-anak aku buat, selagi aku boleh buat, urusan ruamhtangga apatahlagi, pun takat yang aku mampu buat.

kalau timbang-timbang, aku memang agak kecewa dengan progress aku kali ini, ikut rutin aku mengaku aku agak lasak, berjalan kaki naik tren pergi-balik kerja dari masjid jamek ke dataran setiap hari seawal 6.30pagi, balik rumah around jam 7 mlm, terus masuk dapur, kalau laki ada hal kena aku pula jalan kaki ambik budak dua orang ni di taska, kena uruskan dua orang budak dari sampailah diorang tidur. anak pula dah sekolah dan yang sorang ke taska nak kena siap barang apa yang patut, membasuh, menyidai, mengemas, menyapu tu semua confirm dalam tangan, semua kena buat sendiri, nak harap siapa pun?

Bukan pasal ada pengalaman atau tidak, cuma semakin banyak tanggungjawab semakin besarlah peranan aku sebagai ibu, nak banding dengan anak seorang memang tak akan sama dengan anak dua orang dan seterusnya, nak banding mengandung sulung, memang tidak sama peelnya dengan mengandung anak kedua dan seterusnya, nak banding tenaga dan kemampuan masa bawa perut anak sulung, memang tak samalah dengan tenaga dan effort bawa perut kali seterusnya, ya lah umur pun dah meningkat kan?

nak tahu juga? tunggulah, akan sampai juga masanya nanti, kalau tak rasa juga maka bersyukurlah seadanya.




2 comments:

░♥si lampu neon♥░ said...

wow .. hebat la u..sabarlah lain orang lain ujian yang allah bg kan..=)

emy|farid said...

sabar :)