Friday, October 21, 2011

the FATHER and a HUSBAND

Matinya seorang diktator!

credit : google
heboh satu malaysia bila presiden Libya, Muammar El Gaddafi [Muamar Gaddafi - 1942-2011] diberitakan telah meninggal akibat headshot dalam satu pertempuran di sirte [surt], seingat saya, saya mula 'kenal' Gaddafi ketika darjah empat bila saya membaca majalah Dewan Masyarakat milik kakak berkenaan kredibiliti Gaddafi dalam isu pengeboman Pan Am 103 di Lockerbie, scotland.

Sana-sini orang bersorak gembira bila tahu dia meninggal, mungkin malam ini kita akan lihat pula parti meraikan kematian Gaddafi sama seperti Osama ben Laden satu ketika dulu. Pada saya bila dilihat dari satu sisi, sejahat manapun dua ikon ini, Gaddafi dan Osama, saya tetap merasakan 'kenduri' besar-besaran bagi meraikan kematian mereka adalah tidak wajar.

Ya! bagi ramai orang mereka adalah "world most wanted people" tapi,sekurang-kurangnya jangan kita pernah lupa bila kegembiraan bagi kebanyakan masyarakat dunia bererti air-mata dan tangisan kepada anak-anak dan isteri mereka, pada anak dan isteri mereka berdua, mereka tetap adalah bapa kepada anak-anak dan suami kepada isterinya.

credit : Google
Every fighter has one fight that makes or breaks him -  [source]

4 comments:

beaty said...

sa inda berapa kenal dia ni...but yeah erm iya walau jahat semana pun dia tetap bapa kepada anak2 n suami kepada isteru

emy|farid said...

tak sggup tgk vid rakyat tgh gembira n bsorak diorg mninggal

Lee said...

Hi Dida, to think he stashed away $200 BILLION when his own people no work or food....
Very sad when there's such people in this world.
Best regards. The world is a better place without him.
Lee.

.dida mumin♥ said...

@Uncle Lee i think malaysia also doing the same thing as he did, stashed away people money and let people suffer but they know how to handle the situations so most of us never realized it, He is by the way, fight for his people from King idris 42y ago but turn to be greedy after that. i think we should see it overall instead of pick up some parts to make everything looked Bad.