Thursday, June 30, 2011

Friend-Ship

Hola peeps!
>Saya sama dengan aku<

"kau pernah cakap tak yang kau sayang kawan-kawan kau, i mean girlfriends (kawan perempuan)?"

Soalan dari kawan aku yang duduk sebelah meja, then, aku pun jawab :

"Yes, I do.." 

Dia nampak tenang walaupun nampak riak question mark di mukanya,

"kenapa?"

 aku tanya dia balik. 

 "macamana ko bagi tau yang ko sayang dorang?"

soalan aku dijawab dengan soalan pula...*sigh*

"i love you...lee, her name Juliantye, or Miss u lots jen!, her name Jasie, or miss to hug u lompog! her name maureen, or babe, u melt my heart, her name Tijah...and so on..."  

 panjang lebar aku berkias. Dia diam, and finally said..

"Aku tak pernah cakap begitu kat kawan-kawan aku"

"Kenapa?"

"aku segan.."

Aku diam, tidak tahu harus bereaksi bagaimana, tapi bagi aku sahabat baik adalah antara manusia yang selayaknya untuk disayangi dan dihargai, dan pada aku, memberitahu mereka perasaan sebenar aku pada mereka adalah caranya untuk menyatakan penghargaan ku kepada persahabatan kami, walaupun ada ketika mereka-mereka ini teramat menjengkelkan tetapi mereka juga adalah antara orang-orang paling awesome yang sentiasa menyokong, dan itu menjadikan persahabatan kami terasa indah.  

Tiba-tiba..

“err…aku nak try juga la..tak salah pun aku bagi tau kawan aku yang aku memang sayangkan dorang kan”?

“Apa pula salahnya …cubalah..” . Aku senyum.

p/s : Anda tetap di hati walaupun kita semua berjauhan dan kini mempunyai kehidupan sendiri…also to kak may-may, kak arneh, suziline  my child-hood friend, Junaidah, my old-friends, Norazian, Salizah, Surih, Lucy, Daoris, Arnie, Sheena Vienn…dan juga kepada semua sahabat yang tidak tertulis namanya di sini………I Love You…

7 comments:

SheiLyzaCarl said...

Hehehe..I luv 2 my dear fren...nda pyh malu bah.saya dulu pun malu2 juga.Tapi lepas berkawan dgn seorang sahabat dari Perak,dia selalu cakap dia sayang saya.Lama kelamaan saya sudah biasa untuk bgtau "I Luv U My FRIEND"

. said...

:) tade istilah ex-kwn dalam dunia nie

.dida mumin♥ said...

@SheiLyzaCarl I Luv U too dear...^^

.dida mumin♥ said...

@nawal addina semua kite kwn ok?..heheh

.dida mumin♥ said...

@Azeanthy Paiman Sis...lovely!!! thanks & i love too...^^...Luv U!!

Aki said...

Kak Dida!! I Lob U 2.. ^_^.v.. Wah.. eh,biasa ja c Aki cakap I Lob U sama kawan.. ^_^.v..

.dida mumin♥ said...

@Aki wah! ai pu n lob U 2 lah...sa suka oo byk kna lob2 ini...ahahaha