Monday, June 27, 2011

Saya bukan Anti-Facebook


Hi peeps!

Entah kenapa saya sukaaaaa (sila sebut mengikut intonasi sebenar..'a' dengan sebutan yang panjang)  sangat cerita pasal FB, baru-baru ini pun saya ada buat satu entry mengutuk orang-orang yang berdoa dalam FB, walaupun saya tahu kebanyakan entry saya pasal FB asyik entry negatif saja tetapi saya sebenarnya bukan haters FB okay...LOL... tapi mungkin sebab saya terlalu melihat atau selalu melihat perkara yang negatif dalam FB menyebabkan saya berpandangan begitu dan kebetulan juga saya baru melihat status-status di FB yang 'yuck'...contohnya, "babi tul lah mamat nih!macam gampang!!!!" 

Tidak cukup dengan itu ada pula komen-komen daripada "supporters" yang menyebabkan status "babi dan gampang" diatas berterusan..maka dengan itu akan tertulislah lebih banyak lagi, ayat-ayat 'kurang sedap' dibaca dan dilihat hasil daripada perbincangan "Babi dan Gampang" .....*sigh* .

Apa sebenarnya salah babi?? dia tak tahu pun pasal FB ni..tapi tetap jadi mangsa, kesiann...entah kenapa saya pula yang terasa..meluat rasanya melihat ayat-ayat makian di status FB mereka-mereka ini.

Jadi ada baiknya kalau mahu meneruskan topik 'B & G' itu , bukalah satu closed group dan add lah sekali rakan-rakan "B dan G" anda dalam group tu..kat sana bolehlah anda & the geng terus-menerus ber'babi dan ber'gampang'!..jadi tidaklah menyusahkan orang lain yang tidak berkaitan dan tidak ada kena-mengena dengan topik "B & G"daripada merasa "butthurt" seperti saya..OK!!!

p/s : Saya bukan anti-babi walaupun saya tidak makan babi. No offense !!!
(sis yan pernah komen pasal ni dulu..) 

p/s 2 : Rasa geram dan meluat ini sama dengan 'pengguna' tandas yang tidak reti buang tisu dalam tong sampah di ofis BPSM, tkt.15 (barat)...*bongoks!!*

3 comments:

ummiP3 said...

aik sempat lagi ko...citer pasal tandas yerk...aku ingat nk taruk dlm FB jer..geram...

.dida mumin♥ said...

@Pitri~haa..elok ler tu..baik letak dgn gambar sekali..biar malu org tgk...^^

fashla said...

eiii..kalau yg komen besa2 tu ok jer..tp skg taku mau komen berada d mana nanti tau lah org kita ada d rumah atau teda..menyenagkan plak si kawan yg berniat jahat kan..