Wednesday, September 28, 2011

Hectic

Dua minggu ini hidup saya agak kalut dan tidak teratur, kondisi kesihatan anak-anak yang agak terganggu meyebabkan saya terpaksa menghabiskan banyak masa di rumah menjaga mereka berdua berbanding bekerja, kemudian tasks yang sedia ada menambahkan lagi bebanan dengan beberapa kursus yang wajib dihadiri oleh saya, tidak memberi saya ruang waktu yang banyak untuk membalas comment, mencari idea menulis ataupun blogwalking.

Kerana kekangan idea untuk menulis saya kemudian membaca novel Five Point Someone by Chetan Bhagat, novel yang diadaptasi ke filem dengan tajuk 3 idiots, walaupun antara filem dan buku ada beberapa perbezaan major tapi saya masih menganggap kedua-kdua (filem dan Novel) adalah sama menarik, heartbreaking and wonderfully entertaining.

credit : Google

Misi seterusnya adalah membaca buku Fidel : a critical potrait by Tad Szulc, tapi mungkin kerana exhausted saya terpaksa berhenti membaca, kebetulan pula buku biography Castro yang agak 'berat' dan memerlukan 'ruang' yang besar untuk memahami jalan ceritanya, lagi-lagi bila bab tentang socialisme to communisme, jadi saya hold kejap buku ni.

Pilihan paling mudah ialah, turn to Chetan Bhagat novel back again bertajuk one night @ The Call centre, first page, menarik dan saya tertarik untuk terus membaca...keep up! :)

p/s : ramai tanya bila masa saya membaca those books, buat urusan rumah-tangga dan berblogging sedangkan saya ada dua anak lelaki yang masih kecil dan terlalu aktif dan lasak untuk dijaga, rahsianya : saya ambil masa buat semua perkara tersebut lepas anak-anak tidur dan pasti akan terpaksa tidur lewat, itu sebab waktu rehat di ofis saya mesti akan spent 15-30 minutes for a little nap...hahaha..kalau sesiapa berminat nak cuba..trylah! ;-)

6 comments:

its me said...

hahaha...sy pun same tdo kt ofis time lunch..blik br mkn..same mcm buln puase..mlm tdo lmbt buat assgmnt..xdela rs tekanan or over ngantok sgt hr2..sb da cover blik time tdo

Unknown said...

wah! supermom eh!

beaty said...

wah did memng sibuk tu kan lau ada anak2..terpaksa buat kerja pas anak2 tidur ni..tapi u r super mum oh..

sempat juga blog, sempat juga baca buku...yeah Did is great mummy

Lee said...

Hi Dida, you get to take a nap in the office? Ha ha. Thats very good, get your batteries recharged.
You have a nice day.
Lee.

Aki said...

15-30 minit.. si Aki tidur 2-3 jam kalau di opis kak.. :-p

ummiP3 said...

aku rajin gak mebaca...baca blog orang...