Wednesday, May 4, 2011

Tuala Wanita dan Mentaliti Wanita

Dear readers,

( Ini adalah kisah benar ...)

Biasanya saya akan menaiki tren balik dari kerja sebabnya saya malas menempuh "ke jammed an" jalan...kerana kebetulan petang jumaat lepas hujan memang lebat..maka, En. Hushband dengan sukarelanya datang menjemput saya di tempat kerja...dari ofis kami terus menuju ke taska, tidak mahu bertangguh untuk mengambil anak-anak...kawasan taska tempat saya menghantar anak-anak terletak di tingkat bawah Flat Perumahan (tidak tahu nama) di belakang Ong Tai Kim, Sentul...Jadi kalau sudah namanya flat maka kita tahu kawasan tersebut agak sesak..dan selalunya hanya saya seorang sahaja yang akan turun dari kereta untuk menjemput anak-anak dan En. hushband akan menunggu dalam kereta tetapi petang itu En.hushband turun sekali...

Dipendekkan cerita, sebaik sahaja kami berada dalam kereta, En.Hushband berkata pada saya...
" you step on something..." . Sambil pandang kaki dan belek-belek heels....
"apa?"...
" try tengok luar.." saya jenguk...tahu apa yang saya nampak??? it's a Pad!...juga dikenali sebagai tuala wanita or some say kotex!...dan apa yang paling teruk lagi? tuala wanita itu berdarah!! dan bayangkan kain yang basah bila diperah, pasti perkara sama terjadi semasa saya terpijak pad yang berdarah itu!!??..   euuuuwwwwww....gelinyaaa....


Saya tidak tahu apa perasaan En. Hushband ketika itu tapi terus-terang hati saya terdetik rasa malu...malu dek perbuatan perempuan lain yang senag-senang je sepah-sepah pad dia yang berdarah....walaupun saya juga seorang perempuan tapi pad orang lain yang penuh darah disepah-sepahkan untuk jadi tontonan umum....memang menjijikkan dan memalukan...!!


 Apalah punya jenis perempuan?? takkan perkara macam tu pun tak boleh fikir, Kalau pun malas sangat atau geli sangat nak basuh pad tu.. apa lah salahnya kalau masukkan saja pad itu dalam plastik ke, balut dgn paper ke, sebelum buang?? bukannya susah pun... ini tidak, ikut sedap hati je buang-buang...

Saya tertanya-tanya, apakah jenis mentaliti perempuan yang tidak sensitif pada perkara begitu....sekurang-kurangnya jagalah "maruah" perempuan lain dan elakkan dari bersikap sambil lewa begitu..kalau pun ada yang mengata..paling tidak pun mesti dia akan berkata begini " perempuan manalah yang tak tahu malu ni..?"...tak pasal-pasal semua makhluk berjantina perempuan terkena tempias...

Hmm...saya terus mandi sebaik saja sampai rumah, heels pun saya basuh sekali...nasib baik En. Hushband tak cakap apa-apa...







4 comments:

Azeanthy Paiman said...

saya jadi malu bila dengar ceta ni...semoga kaum2 wanita d luar sana sedar dgn tindakan dorg,.=)

cik bAtu said...

ishhh...puhlishh laaa...xmo ngate org,tp tlg laa jgn wt cam tu...org len pn kna tempiasnye...haishhh...

exyanne said...

sebagai lelaki,no komen la Sis,tapi,sedih tu adalah juga sikit,ya la,skurang2nya,dia buang la ba bagus2 kan.. hm,ntahla..

DiDa Licious said...

@Azeanthy Paiman~memang bikin malu...bukan berat pun mo buang sendiri kan?

@cik bAtu~betul! kesian kat org lain

@exyanne~malu ba perempuan..itu antara most private girl matter ba kan..