Tuesday, July 5, 2011

em-di-em YONG

Howdy peeps!

Perbualan telefon yang paling saya ingat....

Saya : Hello, morning >nama syarikat dirahsiakan<

Pemanggil : Pagi, saya mau cakap sama itu em di em Yong adakah?

Saya : Maaf encik, tiada nama begitu dalam ofis ni..

Pemanggil : aii,apa pula tiada, ko orang baru ka ni?

Saya : errr...lebih kurang la encik ( sebenarnya, bukan baru sangat pun, masa ni lebih kurang, sudah 4-5 bulan bekerja)

Pemanggil: cuba ko tengok, ada kah perempuan cina yang tua-tua sudah di opis, banyak sudah rambut putih dia tu ?
Sambil memerhati sekeliling, tiba-tiba, saya terperasan sesuatu..

Saya : err..encik mau cakap sama itu MDM.Yong kah?(disebut Madam Yong) 

Pemanggil : iya...dia la tu...(suara excited)...ooo madam ka pula tu yang em-di-em (mdm) ? ..hehehe

Saya : +_+

4 comments:

ummiP3 said...

lawak..lawak...

:DiDa: said...

@ummiP3 tau tak, time tu aku ingat mmg ada org yg main2 kan aku..tp rupanya memang org tu tak tau, maklumlah kerja kilang kn..faham je la..mcm2 jenis org ada...

pha is said...

kat tempat aku pulak,slalu diorg x tau Ar. tu sebutannya "arkitek" (macam Dr. sebutannya "doktor")

:DiDa: said...

@pha is...ha'ah laa..ramai org x tau short-form ni kn...