Saturday, April 16, 2011

Buang Masa! bercinta 7 tahun tapi kahwin dengan orang lain...

Dearest all,

Saya terjumpa posting diatas dalam FB by cikgu saya (lelaki) di sekolah menengah dulu, tapi yang saya tahu cikgu saya itu sudahpun berkahwin malahan sudah ada 4 orang anak, kemudian dalam hati saya terdetik..jangan-jangan dia (cikgu) sedang merancang untuk...emm...biar betul?? ..tidak mungkin, sebab isterinya memang cantik, comel -lote lagi,  saya kenal isterinya kerana isterinya adalah junior saya di sekolah rendah dulu, tapi tidaklah pula saya berani untuk bertanya perkara sebenar samada kepada cikgu saya ataupun kepada isterinya. Jadi cara paling selamat dan paling tidak kelihatan seperti "mrs. kay-poh" ialah dengan berdiam diri dan tunggu next comment from readers.

Beberapa hari kemudian saya secara tidak sengaja terlihat komen kawan kepada kawan di wall cikgu saya itu dan tanpa membuang masa lagi saya teruskan penjelajahan saya dan akhirnya terjawablah teka-teki itu...cikgu saya kata "ini keluhan dari seorang kawan"...lega rasanya...

So, Moral of the story, jangan nak sebok hal org lain okeh!!! cikgu kau tu nak kawen 4 sekaligus pun tiada kena-mengena dengan kau ..! ..yang kau dok fikir dia kawin tu kenapa? kau tu bukan bini dia kan???  hahaha...

p/s : sori cikgu & isteri cikgu..lain kali tak buat lagi...(",)v

No comments: