Saturday, April 30, 2011

The Cave of Golden Roses

Dear Today!

Hi..siapa diantara anda yang pernah melalui zaman "Fantaghiro"?.....haaa....mesti kebanyakkannya tahu pasal cerita ni kan...saya juga antara salah seorang "penggila" cerita dari italy ini satu ketika dulu..ingat lagi time tu bulan puasa nak pegi tarawih tapi mesti pegi dengan hati yang tak ikhlas sebab nak tengok cerita ni, nasib baik pak imam tak baca surah panjang-panjang..yang lawaknya, abang siap cakap lagi kat saya, kakak & adik..kalau cukup 11 rakaat terus balik (means 8 rakaat solat tarawih + 3 solat witir...)..org lain belum habis lagi kitorang dah blah dulu..sebab nak tengok cerita ni main kat RTM time tu....balik dari surau ja mesti kitorang kena marah dengan bapa...:D

TARABAS
Tapi, selain dari Fantaghiro saya paling sukakan Tarabas...saya masih ingat lagi dialog Fantaghiro time suami dia, seorang putera (tak tau nama apa) koma sebab sumpah  Tarabas..sambil angkat pedang ke langit Fantaghiro jerit
"... In the name of LOVE,  i challange you Tarabas!! " ...
time tu airmata saya jatuh berderai-derai...sedih konon sebab laki dia koma dan dia berjuang kerana cintanya pada si suami...apalagi! kakak-kakak, abang-abang dan adik bantai gelakkan saya...nampak dek bapa dia kata "nilah yg kau nangis-nangis tengok time bulan puasa ni, bukan sebab nak kan lailatul-Qadr.."..Wah! lagi besar gelak adik-beradik...hehehehe...

FANTAGHIRO

p/s: Pernah minta kakak potong rambut ikut style ni, kakak cakap "ko ingat potong rambut macam dia, ko jadi cantik macam dia jugak ke?"... ;D

5 comments:

Dalila said...

Haip..sye minat gle citer nih..hehe...samalah..xsempat tGok cte nih sampai abes..

agak2 nye kat mne ek kte bleh dpt cte nih?

DiDa Licious said...

@Dalila~ceta ni best kn? x tau la nk dpt cemana...dlu ada kwn kolej kakakk dia blajar oversea...dia ada tnya gakk..nk bli tp time tu student lg ...huhu

Jay said...

a ah..rindu dah nak tgok cite ni...best sgt masa tu..ingat lagi yg itik boleh becakap tu..hehehe

DiDa Licious said...

@jay~yaa...lupa pula yg itik pandai bckp tu kn...hahaha

Jay said...

batu dia tu ada muka n mulut.bleh cakap plak tu.hehe.